Saturday, April 16, 2011

Video Animasi Penyakit Jantung




Apabila usia kita semakin meningkat, tubuh badan kita mulai semakin lemah. Sistem pertahanan badan dari penyakit serta hormon badan kita mulai berkurangan. Tambahan pula kita yang tidak mementingkan kesihatan, tidak mengawal permakanan, serta tabiat merokok yang berlarutan menyebabkan sistem badan kita beransur lemah dan terdedah kepada berbagai penyakit yang berbahaya.

Antara penyakit kronik yang popular yang sering dihadapi oleh golongan dewasa dan tua adalah penyakit jantung, angin ahmar, diabetis, kanser, darah tinggi, gout dan sebagainya.

Kita semua tidak boleh lari dari kematian. Tetapi berkat usaha kita menjaga kesihatan dan keselamatan diri serta selalu berdoa, membolehkan kita memanjangkan usia anugerah Tuhan ini.

Saya masih ingat ketika saya jatuh pengsan dan tidak boleh berjalan disebab stroke suatu masa dahulu. Itulah akibatnya jika kita tidak mengambil berat serta memandang mudah dalam penjagaan kesihatan. Stroke membuatkan saya sedar betapa amat bernilainya kesihatan anugerah Tuhan. Kini saya amat menghargai kesihatan diri serta kebahagiaan dan keceriaan seisi keluarga.

Bak kata pepatah; "Anda tidak akan menghargai kesihatan, selagi anda tidak pernah sakit".

Saya pernah kecewa yang teramat sangat didalam hidup dimana saya sentiasa merasa 'panik' ketika saya sedang sakit suatu masa dahulu. Saya merasakan yang saya tidak dapat bersaing bersama-sama orang lain dalam menjalani kehidupan ini. Seolah-olah tiada lagi dunia ini buat saya.

 

Syukurlah saya boleh bangun semula dan bertekad untuk berusaha menjadi sihat dan Alhamdulillah Tuhan telah mengkabulkan doa saya. Kini saya sihat kembali. 



Oleh sebab itu saya membuat blog ini demi membantu sesiapa yang memerlukan pertolongan dan nasihat yang termampu dari saya.
Ikuti kisah pengalaman saya diserang stroke suatu masa dulu. 


 

Saksikanlah video-video hebat yang saya masukkan kedalam blog saya ini untuk tontonan tuan-tuan.

Selama ini kita tidak pernah nampak serta mengambil tahu perjalanan darah dalam urat saraf kita. Begitulah keadaannya kalau usia telah meningkat, urat saraf serta salur darah kita juga turut mengalami perubahan serta bermasalah. Syukur kepada Allah SWT kerana dipertemukan saya dengan kapsul hebat, Danshen Plus.










Bagaimana terjadinya penggumpalan dalam salur darah

Copyright fromYouTube. Uploaded by on Feb 19, 2009






Copyright from YouTube. Uploaded by monminded on Oct 16, 2009





Tasly Microcirculation, aliran sirkulasi mikro dalam tubuh

Copyright from YouTube. Uploaded by on Dec 7, 2008







Danshen Plus membersihkan salur darah sehingga yang paling halus dalam tubuh


Copyright fromYouTube. Uploaded by on Dec 7, 2008







Rawatan ballon untuk memperluaskan salur jantung yang sempit
sudah tentu memerlukan kos yang tinggi.


Copyright from YouTube. Uploaded by drrufusrajadurai on Sep 7, 2007




Cegahlah penyakit-penyakit salur darah seperti Sakit Jantung, Stroke, Darah Tinggi dan lain-lain dengan Danshen Plus.
MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI





Jika anda ingin membuat pertanyaan:

Hubungi saya (SMS) ke:

Hp:  012 590 8561
Rahman Ahmad

Terima Kasih.



Note:
Video-video yang saya paparkan ini adalah hasil perkongsian dari YouTube dan bukanlah asal kepunyaan saya. Terima kasih kepada pihak-pihak yang menerbitkan video-video tersebut yang begitu bermanafaat memberi kebaikan kepada tontonan umum.

No comments:

Post a Comment